Podstawowym celem jednostki oświatowej jest przygotowanie dzieci i młodzieży do efektywnego funkcjonowania na rynku pracy. Chcąc zapewnić możliwie najwyższą jakość oferowanej usługi, dyrektor zarządzający jednostką oświatową musi zadbać o najwyższą jakość dydaktyki i optymalne decyzje zarządcze. Na jakość realizowanych w szkole procesów dydaktycznych ma wpływ wiele czynników, m.in.: poziom wyposażenia jednostki w pomoce dydaktyczne, realizowany program nauczania, możliwość dostępu uczniów i kadry nauczycielskiej do nowoczesnych rozwiązań technologicznych, ale przede wszystkim ludzie. To nauczyciele ze swoimi pasjami, wiedzą i doświadczeniem, ale również motywacją i zaangażowaniem kreują jakość dydaktyki. Dyrektor, natomiast, dzięki właściwym decyzjom może wpływać na optymalne współdziałanie wspomnianych czynników, a tym samym współtworzyć jakość pracy szkoły. Jest to jednak wyjątkowo trudne zadanie. Dyrektor musi bowiem połączyć wiedzę o tym, jak i czego nauczać z wiedzą oraz umiejętnościami zarządczymi w zakresie planowania, organizowania, kierowania i kontroli oraz podejmowania optymalnych decyzji.
vulcan.edu.pl